sobota, 12 kwietnia 2014

Granola - domowe musli



Kiedyś zawsze na śniadanie jadałam płatki. Po prostu, kukurydziane z mlekiem. Czasem inne... miodowe i oczywiście czekoladowe. Później, gdy nachodziły mnie ,,dietetyczne okresy'', zaczęłam kupować przeróżne musli, granole... Kupna granola na początku mi smakowała. Truskawkowa, tropikalna, z czekoladą. Słodziutka niczym zbożowy batonik ( a do tego podobno zdrowa), chrupiąca, z dodatkiem owoców... i... syropu glukozowo-fruktozowego. Czyli jednak wcale nie tak zdrowo.
 Za zwyczajną owsianką nie przepadam. Nieklejone musli stało w kuchni tygodniami, aż wpadłam na pomysł, aby upiec granolę samemu, wykorzystać w końcu zapasy, dodać do niej to, co zechcę. Wyszło pysznie, zdrowo - bez sztuczności. Wielkim plusem jest też to, że sami ustalamy jak słodkie ma być nasze musli, ile ma być w nim żurawiny, a ile orzechów. Pyszna sprawa :)




Do granoli można dodać niemal wszystkie bakalie i pestki. Ja użyłam takich, które lubię najbardziej. Podstawowym dodatkiem do wszystkich kupnych musli są rodzynki. Ja bardzo ich nie lubię, dlatego nie dodaje.  




Składniki: 
  • 500 g płatków owsianych ( niebłyskawicznych !)
  • 1 szkl. płynnego miodu ( ja użyłam wielokwiatowego, ilość miodu jest uzależniona od tego, jak słodkie chcemy mieć musli)

Wedle upodobań :
po garści:
  • wiórków kokosowych, 
  • orzechów włoskich i laskowych,
  • pestek dyni,
  • suszonej żurawiny i śliwek, 
  • słonecznika, 
  • migdałów
  • krojonej gorzkiej czekolady
  • siemienia lnianego
  • pół łyżeczki cynamonu 
Sposób przygotowania:
Płatki owsiane orzechy, pestki, kokos, cynamon, siemię wymieszać  i wysypać na wyłożoną papierem do pieczenia blachę. Polać 1/3 miodu.
 Wstawić do piekarnika – 170° C.
Po 10 minutach polać koleją częścią miodu i zamieszać, tak aby równomiernie się podpiekło, po kolejnych 1o minutach dosypać bakalie, czekoladę, zamieszać i polać resztą miodu.  Wstawić na ostatnie 10 minut. Łącznie powinno piec się 3o minut.
Po wystygnięciu po prostu przekładamy do słoika. 



Wspaniale smakuje zarówno z mlekiem i jogurtem, no i owocami. Smacznego ! 

Przepis bierze udział w akcji:





Dania dla urody

6 komentarzy: